Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług drogą elektroniczną za pośrednictwem za pośrednictwem portalu internetowego można przesyłać na adres poczty elektronicznej biuro@enduromed.pl.
  2. W reklamacji należy zawrzeć zwięzły opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji, datę i godzinę jego wystąpienia oraz oznaczenie usługobiorcy (w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy oraz adres poczty elektronicznej).
  3. Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od jej otrzymania przez ENDURO-MED. O wyniku rozpatrzenia reklamacji ENDURO-MED niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu reklamacji.
  4. Nie podlegają̨ rozpatrzeniu reklamacje, które nie zawierają̨ danych wymienionych w ust. 3 powyżej.
  5. Konsument może skorzystać z poniższego pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego system rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu – odstąpienie od umowy

  1. Konsumenci

a) Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. O prawach konsumenta, Uczestnikowi będącemu konsumentem, który zawarł umowę na odległość przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podania przyczyn realizowane poprzez złożenie stosownego oświadczenia. W celu złożenia oświadczenia Konsument może skorzystać ze wzoru oświadczenia stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Do zachowania w/w terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Konsument może wysłać oświadczenie o odstąpieniu min. drogą elektroniczną na adres biuro@enduromed.pl.

b) W przypadku wysłania oświadczenia jw. drogą elektroniczną, Organizator niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi otrzymanie oświadczenia poprzez wysłanie zwrotnej wiadomości e-mail.

c) W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowę o świadczenie usług szkoleniowych uważa się za niezawartą.

d) Zwrot zapłaconej ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

e) Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po uprzednim zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia przez Organizatora usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Organizatora do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny. Podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

f) Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, w sytuacji, gdy Organizator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Organizatora utraci prawo odstąpienia od umowy.

g) Po upływie terminu do odstąpienia od umowy Konsument może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług szkoleniowych jedynie z ważnych powodów. We wskazanym wypadku Organizator zwróci Konsumentowi 50 % ceny szkolenia. O wypowiedzeniu umowy należy zawiadomić Organizatora drogą elektroniczną na adres biuro@enduromed.pl.

h) Rezygnacja z udziału w szkoleniu niepoprzedzona wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub oświadczenia o wypowiedzeniu umowy nie skutkuje rozwiązaniem umowy i nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec Organizatora.

i) Konsument zapisując się na szkolenie, które rozpoczyna się na 14 lub mniej dni od dnia zapisu na kurs, może zostać zobligowany będzie przed przesłaniem materiałów szkoleniowych do podpisania w formie pisemnej lub dokumentowej (również w drodze mailowej) oświadczenia o następującej treści:

„Żądam rozpoczęcia świadczenia usługi szkoleniowej, na którą dokonałem zapisu. Zostałem poinformowany, że w razie skorzystania przeze mnie z prawa odstąpienia od umowy będę zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione przez Organizatora do chwili odstąpienia od umowy. Zostałem poinformowany, że kwota zapłaty zostanie obliczona proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia.”

„Wyrażam zgodę na wykonanie usługi szkoleniowej. Zostałem poinformowany, że z chwilą spełnienia świadczenia przez Organizatora utracę prawo do odstąpienia od umowy.”

  1. Przedsiębiorcy

a) Uczestnikowi będącemu przedsiębiorcą przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług szkoleniowych na 21 dni przed terminem szkolenia. Odstąpienie przez Uczestnika od umowy po otrzymaniu materiałów szkoleniowych nie jest możliwe.

b) W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia we wskazanym terminie przed przesłaniem Uczestnikowi materiałów edukacyjnych, Uczestnikowi przysługuje zwrot całości uiszczonej ceny za szkolenie.

c) Po otrzymaniu przez Uczestnika materiałów szkoleniowych, Uczestnik może jedynie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług szkoleniowych z ważnych powodów. O wypowiedzeniu umowy należy zawiadomić Organizatora drogą elektroniczną na adres biuro@enduromed.pl.

d) W przypadku wypowiedzenia umowy o świadczenie usług szkoleniowych przez Uczestnika z ważnych Powodów, Organizator zwróci Uczestnikowi 50 % ceny szkolenia.

e) Rezygnacja z udziału w szkoleniu niepoprzedzona wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub oświadczenia o wypowiedzeniu umowy nie skutkuje rozwiązaniem umowy i nie stanowi podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec Organizatora.

f) Zwrot zapłaconej ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Uczestnik, chyba że Uczestnik przekaże do Organizatora informacje o innym numerze konta do zwrotu.

g) Uczestnik może wyznaczyć inną osobę na swoje miejsce po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z Organizatorem i po uzyskaniu jego zgody.